Wednesday, May 18, 2011

rumahku sorgaku...

hi there..

td kul 11.00-1.00pm aku n kak fiza g dgr ceramah rumahku sorgaku by tn. hj. husim n abg jem aka salleh yaakob..hurmmm best n enjoy giler weyh..ramai lak tu yg gi..may psl abg jem ada skali kot..hahaha..tp mmg best ar..cumanya dh bile panggil salleh yaakob so byk citer menjurus kepada citer bab poligami...may be mmg betol kot die ni pandai urus umah tangga..dari gaya die brcakap n bab2 agama ni aku mmg thumbs up ar kt die...ilmu agama die tinggi..may pengalaman ar..besela pengalaman kan mendewasakan...but aku still x menyokong poligami yer kawan2..may be klu dh mmg tertulis or ditakdirkan aku redha n pasrah dr bg husband simpan dosa..tp mintak simpan malaikat 44 ar..kak rose adakah anda bersetuju untuk berpoligami?hehehehe...byk kali gak ar ustaz tu tanya soalan yg sama masa ceramah td..mula2 mmg x stuju tp biler dgr balik dr husband wat dosa n kita pon trbabit e mintak ampon lar yer...coz ada byk kes wife kene sifilis, gonorea ke hape ntah n byk lg penyakit dr suami yg mkn luar nih...ya allah jauhkan kami(isteri2) dari berlaku sesuatu yang tidak kami ingini dan berkatilah perhubungan suami isteri kami dengan keredhaan mu ya allah..amin...

abg jem bwk wife die yg number 3 n bakal wife baru die...bakal wife die comel la...kurus jek..muka pon tenang jek...n abg jem muka pon berseri2 la sungguh..n dr segi percakapan die, die seorang yg sgt penyabar, penyayang n berlaku adil i guess...tu psl die bley brbini 4..x sume lelaki bley wat cm ni weyh..tp moyang aku kawen 4 gak weyh...moyang aku klu yg bukan askar x kenal la kot..die pengasas askar wataniah..namanyer LT. KOL (B) Dato' Yoep Mahidin..org pahang...dh meninggal x ingat lak thn brp..yg aku ingat kami ke Janda Baik, Pahang masa urusan pengebumian die..n nama my dad Mohammad Harmain bin Abu Bakar tu die la yg bagik...tp ntah ke bila bpk aku g tukar nama jd Md Harmain bin Abu Bakar..pe da ayah..hahaha dh melalot aku nih...tekak aku masih x elok n hari ni batok tlh menular ke kerongkongku sampai gatal tekak aku yg bengkak nih weyh..panjang bebenor dh aku melalot nih ye dak..okey ar boring lak jasmin n kak rose nnt..ye la deme br2 jek yg baca blog aku...si ikus tu kengkadang jek lgpon klu ikus tu boring aku x kesah sgt coz die mmg suka crk psl ngan aku...ni aku sakit tekak ni pon may be psl gado ngan die ar nih...hahahaha

1 comment:

LizHairi said...

a BIG NO NO to poligami....
ye la,bile i dh xder baru la nk bwk salleh yaacob dtg la aper la.nyampah tau kpkt nie :-(
but intan lagi best kot hehehe....mai la mai la sini..